КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Богуславська районна організація
Меню сайту

Форма входу


Пошук

Календар
«  Березень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 10:43

Головна » 2012 » Березень » 3 » ФПУ ініціює питання: Презентовано законопроект щодо участі роботодавців в освітньому процесі
18:34
ФПУ ініціює питання: Презентовано законопроект щодо участі роботодавців в освітньому процесі
  1 березня у Федерації профспілок України відбулася презентація проекту Закону України «Про внесення змін до деяких Законів України (щодо участі роботодавців в освітньому процесі для підвищення якості підготовки кваліфікованих кадрів)». Ініціатор проекту – народний депутат України, голова Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти М.Г.Луцький, координатор робочої групи, співавтор проекту – А.А.Неселевська.
1 березня у Федерації профспілок України відбулася презентація проекту Закону України «Про внесення змін до деяких Законів України (щодо участі роботодавців в освітньому процесі для підвищення якості підготовки кваліфікованих кадрів)». Ініціатор проекту – народний депутат України, голова Комітету Верховної Ради з питань науки і освіти М.Г.Луцький, координатор робочої групи, співавтор проекту – А.А.Неселевська.
[ ?]
Під час презентації заступник Голови ФПУ Г.В.Осовий розповів про позицію профспілок щодо важливості цього законопроекту. «Ця тема в сучасних умовах розвитку суспільства, зокрема освіти та працевлаштування є надзвичайно актуальною, - наголосив він. – Мова йде про корінну заміну той системи освіти, яка існувала за радянські часи, на іншу, більш сучасну та таку, що відповідає викликам часу. Ми повинні забезпечити гідні умови навчання, праці та життя людей у системи ринкових відносин. Профспілки підтримують намагання авторів законопроекту удосконалити систему якісної підготовки високопрофесійних кадрів і працевлаштування випускників за допомогою залучення роботодавців до участі в освітньому процесі і пропонують підтримати законопроект з низкою зауважень та пропозицій. Слід зазначити, що нині Міністерством освіти і науки, молоді та спорту ведеться робота з підготовки нової редакції Закону України «Про вищу освіту». Тому дуже важливо, щоб зазначені пропозиції також були відображені в ньому».

Говорячи про мету та необхідність прийняття законопроекту, його співавтор А.А.Неселевська навела сумні цифри. Наприклад, в минулому році на обліку в службі зайнятості було аж 54 тис.випускників вузів, з них майже 14 тис. працевлаштували. Чому? Тому що тільки торік випускників було 18 тис., а попит – 3 тис. Фінансово-економічна криза 2008-2009 років стала причиною зменшення кількості робочих місць в Україні, спаду виробництва, зниження інвестиційної активності, що в свою чергу призвело до скорочення попиту на робочу силу. Особливо актуальною, зазначила А.А.Несельска є ситуація працевлаштування молодих громадян одразу після закінчення навчання у професійно-технічних і вищих навчальних закладах. Наприклад, відповідно до даних Міністерства соціальної політики України, майже половину незайнятих громадян, зареєстрованих у державній службі зайнятості як безробітні, становить молодь. Протягом 2009 року на обліку в державній службі зайнятості перебували 975,5 тис. осіб віком до 35 років, у тому числі 74,1 тис. осіб - випускники вищих та професійно-технічних навчальних закладів. Загалом молодь віком до 28 років становить близько 35% числа фактично безробітних громадян України і близько 20% – серед офіційно зареєстрованих безробітних.

Під час обговорення законопроекту наголошувалося, що одним із завдань держави є забезпечення працездатній молоді доступу до якісної освіти, гарантованого права на працю та надання першого робочого місця. Особливості надання освітніх послуг і працевлаштування молодих громадян передбачені низкою законів України та підзаконних нормативно-правових актів. Тим не менше, цього недостатньо для забезпечення сучасних вимог молоді щодо працевлаштування та роботодавців щодо кваліфікованих кадрів.

Учасники презентації говорили і про те, що першопричиною є низька активність соціального діалогу між роботодавцями, урядом (профільними міністерствами) та навчальними закладами. Створення такого діалогу буде сприяти виробленню узгодженої політики щодо підготовки висококваліфікованих кадрів та соціально-економічного розвитку країни загалом. А ось способами вирішення проблеми, підкреслювалося під час презентації, є поєднання інтересів навчальних закладів та роботодавців у забезпеченні якості підготовки кваліфікованих кадрів, розвитку наукових процесів, стимулювання надання якісних освітніх послуг в процесі підготовки кваліфікованих кадрів, розвитку соціального партнерства роботодавців та навчальних закладів, спрямованого на забезпечення якісної професійно-практичної підготовки кваліфікованих кадрів.

«Ми дуже уважно вивчаємо слушні та актуальні зауваження, пропозиції профспілок і їх обов’язково буде враховано , - підкреслила співавтор проекту А.А.Неселевська, - вкрай потрібно, щоб разом діяли керівники закладів, роботодавці та профспілки».

НАША ДОВІДКА. Даний законопроект передбачає внесення змін до Законів України «Про вищу освіту» та «Про організації роботодавців» щодо поєднання інтересів навчальних закладів та роботодавців у забезпеченні якості підготовки кваліфікованих кадрів наступним чином: роботодавці наділяються правом формувати спільно з Міністерством освіти і науки, молоді та спорту державне замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою. Роботодавці, представники організацій роботодавців і їх об’єднання можуть входити до вченої ради вищого навчального закладу. Організації роботодавців та їх об'єднання наділяються наступними правами: брати безпосередню участь у формуванні стандартів освіти та змісту освіти, вносити пропозиції щодо змін та доповнень до Державного класифікатора професій та Переліку напрямів та спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями; розробляти та направляти до спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у галузі освіти і науки критерії ефективності системи підготовки та перепідготовки кадрів; брати участь у визначенні пріоритетних напрямків наукових досліджень навчальних закладів, наукових проектах і програмах; впроваджувати адресну підготовку кадрів.

Медіа-центр ФПУ
Переглядів: 399 | Додав: adminbogv | Рейтинг: 0.0/0
Профспілка працівників освіти і науки України © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz